Praktiken avklarad!

Orkade inte starta datorn igår utan jag gick och la mig direkt. Klev upp vid 6 och åkte iväg med Mia & Zijan på återbesök till Tierp! Men nu kan jag kladda ihop något inlägg så får ni reda på vad jag lever och pysslar med.
 
Igår var dessutom min sista dag på praktiken! Det har varit en händelserik praktik, trots att ridskolan är liten och Åland inte så mycket större så har det hänt en del. Det har mesta dels varit vanlig vardag, lite småstrul med planeringarna och lite förvirrade ridlärare och många kontorshundar. Någon häst som varit halt och en annan som haft grov kolik. En har jag skrittat på nästan varje dag för att den skulle bli bra i benet (vilket jag kan meddela att han inte var, så mitt arbete att skritta den frisk misslyckades..) och några lösa hästar på stallbacken har jag också upplevt.
 
Jag har gjort massor från att mocka många boxar till att skura staket till att sitta med kolikponny och vänta på att droppåsen skulle ta slut och åka iväg till klinik. Inte många som får åka på en utomlandsresa på sin praktik och dessutom bli bjuden på frukost i buffén på färjan till Sverige och alá carte på färjan påväg hem. I väldigt blåsigt väder och mycket vågor och dimma, en upplevelse jag nu tyvärr varit med om för många gånger.
 
En väldigt jobbig förkylning har gått runt på personalen så jag och en vikare har jobbat ensamma flera dagar i stallet medan ordinariepersonalen varit borta och försökt blivit friska. Både med och utan resultat, men alla blev friska och alla fick smaka på min jättegoda tårta jag bjöd på i torsdags!
 
Jag har ryckt manen på mer än halva stallets hästar och broddat ur alla skor på stallets hästar. Jag har fått rida en häst som jag inte kan jämföra med någon och fått prova på Working Equitation med Sharlie! 
 
Under tiden hann jag fylla 18 år, varit ordentligt nervös på uppkörning som ledde till att jag tagit körkort och även kört hästtransport för första gången!
 
Ett super Tack till Ridklubben Sleipners personal för att jag fått göra en kanonpraktik! 
Jag har verkligen fått vara med i vanlig vardag och det var väldigt roligt! Nu tar jag med min upplevelse till Strömsholm och hoppas jag får en kanonfortsättning av våren :)
 

Comments

Comment on this post:

Name:
Remember me ?

E-mail: (will not be published)

URL/Blogadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0